Un Helvası

30 Ocak 2008 Çarşamba


Herkese Tatlı Bir Merhaba :)
Geçen akşam ki tatlı krizimin neticesinde kalktım ve çok kolay bir un helvası yaptım ;)Gerçekten tadı çok güzel oldu...Tarifi aşağıdaki linkte buldum.Belki tutturamam diyerek yarım ölçü yaptım bize yetti...Tabaktaki kadar çıktı.Tam ölçü yaparsanız ne kadar elde edeceğiniz hakkında fikir vermesi için diyorum.Umarım denersiniz tadı garanti :)






Malzemeler: (tam ölçüleri veriyorum)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 8 dolu tahta yemek kaşığı un
  • su ve ya süt (ben süt kullandım)
  • süslemek için ;ceviz,fındık veya hindistan cevizi

Yapılışı:

İlk önce şerbeti hazırladım.ufak bir tencereye şekeri döktükten sonra üzerini 2 parmak geçecek kadar süt ekledim,şeker içinde eriyip süt ılınana kadar kısık ateşte beklettim.

Bu arada başka bir teflon tencerede yağı ılıttım ve unu azar azar ekleyerek pembeleşene kadar kavurdum.sonra ılık sütü una yavaş yavaş ekleyip unu topaklanmadan sütle buluşturdum ;D tarifi aldığım yerde şerbeti una dökerken dikkatli olun demiş kesinlikle bencede dikkat edin gerçekten çok sıçrıyor.yaklaşık 10 dakika kadar karıştırarak pişirmeye devam ettikten sonra helvamız hazır..ben dondurma kaşığı yardımıyla toplar halinde servis yaptım.üzerini hindistanceviziyle süsledim....Afiyet olsun :)




0 misafir yorum yazmış...:

 
by Templates para novo blogger