Ispanaklı Böğrek :)

10 Şubat 2008 Pazar




Hayatım boyunca böreğe böğğrek dedim..:) Neden öyle dediğimi bilmiyorum..Annemin tarafının Trakyalı olması ve yazlarımın büyük çoğunluğunun orada geçmesinin etkisi olmuş olabilir :)Orada geçirdiğim yazların etkisi H harfindede gösterir kendini tipik bir trakyalı olarak H harflerini söyleyemem aslında bazen gereksizde oluyorlar ;)



Bugün anneciğimi anarak onun ,ilk evlendiğimde misafir gelecek ben nasıl böğrek yapacam dediğimde verdiği tarifiyle ıspanaklı börek yaptım.Yanımda olmasada onun varlığını hissetmek iyi geldi.Çok şükür annem hayatta,benim özlemim yaklaşık 1,5 yıldır göremeyişimden kaynaklanıyor :) Herkesin güvendiği bir börek tarifi mutlaka vardır.Bunuda denemenizi tavsiye ederim ;)


Malzemeler;
1 kilo yufka
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
750gr veya 1 kilo ıspanak
200-250 gr beyaz peynir
1 küçük soğan
tuz,karabiber


Yapılışı;
İlk önce soğanı küp şeklinde doğruyoruz ve ıspanaklarla beraber teflon bir tavada ıspanaklarımızı hafifçe pişiriyoruz.Tuzunu peynirinizin tuzuna ve kendi damak zevkinize göre ayarlayın.(ben bazen hiç pişirmedende yapıyorum.ama bugün dondurulmuş ıspanak kullandığımdan hafif soğanla beraber çevirdim.daha çabuk çözülsün diye)

Ispanak soğurken başka bir yerde yumurta,yoğurt ve yağı karıştırıyoruz.Bundan sonra tepsiyi yağlıyoruz ve ilk yufkamızı bütün olarak kenarları yanlardan sarkacak şekilde koyuyoruz. İlk kata hazırladığımız yumurtalı yoğurtlu karışımdan sürüyoruz.2 kat yufka olunca iç malzemesini (ıspanak ve ezilmiş beyaz peynir )yerleştirebiliriz.Bu şekilde malzemeyi 2 ye bölüp yufkaların arasına yerleştiriyoruz.Bütün yufkalar bitince kalan yoğurdu en üst kata güzelce sürüyoruz.200 derecelik önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dakika kadar pişiriyoruz.Benim fırınımda bu kadar sürede pişti.Afiyet olsun.;)


Bence börek yaparken dikkat edilmesi gereken püf noktası yufkaların mutlaka parçalanarak koyulması ve yoğurtlu karışımın her kata sürülmesi.


1 misafir yorum yazmış...:

Adsız dedi ki...

Canım şimdi dedimki poaça yapayım nilüşümün blogundavardır tarif ama yokmuş bu büyük bir eksiklik ben poğaça tarifi istiyorum yaa ...Bak yapamıycam şimdi senin yüzünden :))

 
by Templates para novo blogger