Kereviz Halleri..Kerevizle Tanışma :)

6 Mayıs 2008 Salı




Hayatımda ilk defa Kereviz yaptım..Yedim...Bayıldım.... :)

Bizim evde hiiç kereviz ve enginar pişmedi..Yolda görsem tanımazdım kendilerini :))) Ama evlenince yeni edindiğim arkadaşlarımdan bunların yararlarını tadlarını öğrendikçe merak eder oldum..Doğal olarak hiç tadını bilmediğim birşeyi pişirmeyi denemekte açıkçası pek cazip gelmedi..Yıllar önce sevgili arkadaşım Şükriyeciğim sayesinde enginarla tanıştım..Ama hiç evde denemedim...

Herşey burada başladı...Türkiye'de adını bilmediğim meyveleri sebzeleri gördükçe sanki kereviz daha bizdenmiş gibi geldi sanırım...:) Neden denemeyeyim dedim ve ilk olarak; kerevizi daha önce yemiş ve hiç sevmeyen kocamı salatasıyla tanıştırmak oldu..Herkesin koyduğundan daha fazla ceviz koymuş olabilirim ama eşim artık kereviz salatasını seviyor :)

Yemeğindede aynı şey oldu..Nette şöyle bir baktım hemen hemen hepsi aynıydı..Bende kerevizimi doğradım...2 patates soydum..1 havuç dilimledim..1 de küçük soğan..hepsini tencereye koydum..1 bardak su ve 1 yemek kaşığı kadar zeytinyağı ekledim.Kapağını kapatıp kısık ateşte yumuşayıncaya kadar pişirdim...Üzerinede maydonoz ekledim...İlk denemem olduğu için tadı hakkında bir fikrim yoktu ama sanırım hepsini ben yedim :))) Eşimde tadına baktı önyargılı yaklaşmasına rağmen o da memnun kaldı...Sanırım 2.sinde daha çok yer ;)

Eğer hala denemeyen bilmeyen varsa azcık da olsa pişirin en azından neyi sevmediğinizi bilirsiniz...Herkese afiyet olsun...

9 misafir yorum yazmış...:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Nilüfercim bende senin gibi kerevizle tanışalı çok olmadı. Annem hiç yapmadığı için bende bilmiyordum. Evlenince ve mutfak konusunda merakım arttıkça lezzetler mutfağıma girmeye başladı. Ellerine sağlık çok lezzerli görünüyor.

nilüfer dedi ki...

Cok tesekkür ederim Sedacim..evde herseyi pisirmek gerekiyor sanirim en azindan cocuklar icin tadarak karar versinler neyi sevmediklerine :))Benim favori yemegim oldu..sanirim rejimde olmamin etkisi varr :)) öptüm cokk

Ayse Pamuk dedi ki...

hayatım benim evimde kereviz zamanı haftada 2 kez zeytinyağlı olarak pişer kendileri,içine küp küp patates doğrar eşime patates yemeği diye yuttururum:))Seninkide bir harika olmuş hiç yenmez mi??

nilüfer dedi ki...

cok tesekkür ederim Aysecim..insallah bizim evdede eskisinden daha cok pisecektir.benim esim öyledir ilkinde pek yemez sonra sonra alisir..artik zaten baskada sansi yok..bunca yilin acisini cikarmam lazim kerevizle :)))öpüyorumm

ayselce dedi ki...

Niloş'um ben kerevize bayılırım.Bir de ben enginar gibi içine doldurup yapıyorum Nefis oluyor Çok ta faydalı bir sebze Görüntü çok güzel Eline sağlık:))

nilüfer dedi ki...

zaten senden cesaret almasam belkide yapmazdim :))insallah o dedigin sekliylede yapmak niyetindeyim kismet olursa...simdiki hedefim enginar :)) cok sagolasin ablacim ;)

Unknown dedi ki...

Nilüfercim;kerevize bayılırım ellerine sağlık....

Adsız dedi ki...

Benim anneannem de kerevize bayılır. Kerevizle ilgili ne varsa yapar. banada artık hem kerevizden hem semiz otu hem de dereotundan BÖRGH! geldi.. Sokakta görsem parçalıyacam üçünü. Sabırsızlıkla bekliyorum =)

nilüfer dedi ki...

biz daha yeni tanistigimiz icin aramiz iyi kerevizle :))) digerlerini degil ama dereotunu parcalamaya seninle gelebilirim :)))

 
by Templates para novo blogger