Enginarla kavuşma :))

29 Mayıs 2008 Perşembe

Türk marketindeki enginarları görünce dayanamadım...Zaten çok uzun zamandır aklımda olan tarifi gerçekleştirmek için fırsat kolluyordum....İnternette kısa bir gezintiye çıkarak nasıl pişirilmesi gerektiğini öğrendim...


Dış kabuklarının bir kısmını soyduktan sonra güzelce yıkadım...İç malzemeside normal kıymalı dolma harcı olduğundan onu da hazırladım...Herşeyi usulüne uygun olarak yaptım.Buraya kadar hiçbir sorun yok..Enginarlarımı tencereden çıkarınca biraz hayal kırıklığına uğradım...

Bunlar enginar dolmasından ziyade enginarlı pilav gibi olmuştu :) Tadı gerçekten güzeldi..Kabuklarını yemekte ne kadar zorlandıysam da kabukların altından çıkan çanağa yada başka bir ismi varsa bilmiyorum oraya değerdi..Artık mümkün oldukça soframızdan eksiltmeyi düşünmüyorum.Her ne kadar Malatya'da bulacağımızdan endişe etsemde elimden geleni yapacağım...
Ekleme ; o çanak kısmının gerçek ismi KALBİymiş...Benim gibi bilmeyenler için ekliyeyim dedim :) Teşekkürler Anne Kaz :)

4 misafir yorum yazmış...:

Annekaz dedi ki...

Değişik görünüyor o altından çıkan çanağa enginar kalbi deniyor :) sevgiler..görüşmek üzere..

nilüfer dedi ki...

cok tesekkür ederim bilgin icin Anne Kaz..gercekten cok lezzetli bir yermis kalbi :))) favorim artik :)

ayselce dedi ki...

Değişik bir şekil bu.Valla böylesini bilmiyordum.Daha doğrusu enginarı bir kez yaptığım için fazla çeşidini bilmiyorum.Ellerine sağlık.Ben de yarın gene zeytinyağlısı olacak:))Öptüm..

nilüfer dedi ki...

evet degisik oldu..arkadasimda yedigimin tadi daha güzeldi..benimki o kadar güzel olmadi ama kalbi harika...yarin bende sizde olmak istiyorummmmmmmm

 
by Templates para novo blogger