Domatesli Pilavım ve Aytaç Dedem :)

30 Mayıs 2008 Cuma

Herkesin anılarıyla özdeşleşmiş yemekler mutlaka vardır....




Benim de çok sevdiğim yemekler ve güzel anılarım var....Dedelerimin ikiside ben doğmadan çok önce vefat ettikleri için ikisinide doğal olarak hiç tanımadım ama biri var ki 2 dedemin yerine bize dedelik yaptı.En sevdiğim halamın eşi olan enişteme 'dede' diye hitap ettik.Allah rahmet eylesin onu kaybedeli 3 sene oldu ama sanki hep gitsem evinde bulacakmışım gibi gelir hiç gitmemiş gibi....................O pilav konusunda ustaydı...Hem çok güzel yapardı hem de yemeğini paylaşmayı çok severdi.Sofrası herkese her zaman açıktı..Kesinlikle gittiğinizde aç kalmazdınız. Gönlü zengin bir insandı..Bazı insanların yeri ne yazık ki dolmuyor...


Bende sevgili dedemin en çok sevdiğim pilavını yapmaya çalıştım O'nu anarak...


Domatesli Pilav;


2 su bardağı pirinç

1 su bardağı rendelenmiş domates

2 su bardağı sıcak su

2 yemek kaşığı sıvıyağ

tuz,1 çay kaşığı toz şeker


Pirinçlerimizi güzelce yıkadıktan sonra yağda güzelce kavuruyoruz.Pirinci ne kadar kavurursak o kadar güzel tane tane olur...Yeterince kavrulan pirinçlere domates rendesinide ekleyerek bir iki kere daha çevirip sıcak suyu ekliyoruz...tuzunu ve şekerini ekliyoruz.Normal pilav gibi altı en kısık seviyede suyunu çekene kadar pişiriyoruz...

Tuzunu ayarlarken dometesinde tuzsuz olduğunu atlamayın...

Sıvıyağ yerine margarinde kullanabilirsiniz (bizim evde margarin hiç bulunmadığı için ben eklemedim)

Son olarak sıcak suya tavuk suyu bulyonda ekleyebilirsiniz ; ben onsuz pilav yapmıyorumda..:=)

dumanı üstünde çekmeye çalıştım :)

2 misafir yorum yazmış...:

ayselce dedi ki...

CANIM ÇOK DUYGULANDIM ÇOK:(
Ellerine sağlık..Annemle okuduk ve çok duygulandık.Ben de çok severim.Öpüyorum canım..

NİLÜFER dedi ki...

Elinize sağlık pilav tane tane olmuş. Domatesli tadları çok severim.

 
by Templates para novo blogger