Bir hazin sönüş öyküsü : Yalancı Su Böreği

7 Haziran 2008 Cumartesi

Cuma sabahı kahvaltıya börek yapayım dedim.Daha öncede dediğim gibi burada taze yufka bulmak oldukça zor.Olanlarda vakumlu posetlerde satılan normalden daha kuru ve kalın olan bir çeşit yufka.İlk yaptığımda oldukça kuru olduğu için sürekli olarak arayış içersindeydim hem yufkalar birbirine yapışmayacaklar hemde yumuşak olacaklar diye.Yufkaları su dolu olan bir kaba batırıp çıkararak sorunu çözmeye çalıştım.


Sevgili arkadaşımın önerdiği tarifi deneme fırsatım olunca ne kadar güzel olduğunu farkettim. Tarifin ismi Yalancı Su Böreği....Herzaman yaptığım börekten farkı içinde yufka adedince yumurta olması, süt yerine 1 bardak su olması ve herzaman içine sürdüğüm sıvı karışıma bu sefer yufkaları batırıp çıkarmam oldu.Daha önce yaptıklarımda sadece su kullanırken ,bu sefer suyun içine yumurta ilave etmiş olmam onun dışında bugün yaptığımın üzerine güzel kızarsın diye yoğurt sürecektim ama ne yazık ki yoğurdum bittiği için üstüne ayran sürdüm.Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesin gibi birşey oldu biliyorum ama mecbur kaldım.Sonuç harikaydı beklediğimden güzel oldu.Artık sadece ayran sürerim üstüne :)


Bu resimleride fırından çıkardığımda nasıl kabarmış olduğunu göstermek için çektim.Aynen bir balon gibi söndü :))

Aşağıdaki videoda akşam saatlerinde çekildi sanırım 8 gibiydi pek emin değilim...Camdan bakarken bir anda çok şaşırdım nasıl çektim bilmiyorum...O yüzden videodaki sesler için üzgünüm herhalde 27 yıllık hayatımda ilk kez bu kadar yakından gördüm.O anın heyecanı yüzünden kulaklarınızı tırmaladığım için üzgünüm....İyi seyirler ;)

6 misafir yorum yazmış...:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Nilüfercim böreğin çok güzel olmuş, tam çay yap ye beni der gibi bakıyor:) Balonu bende senin gibi görsem heyecanlanırdım eminim. Şu an bilgisayarımda ses olmadığı için sadece görüntüyü izleyebildim :)
Sevgiler canım.

nilüfer dedi ki...

evet börek güzel olmustu ben cayi yapar beklerim seni Seda'cim :)Belki sansimiza gene bir balon gelir :))

ayselce dedi ki...

Niloş'um börek ister kabarsın,ister sönsün herhaliyle de yenir.Bence çok güzel olmuş.Şu an karnım da acıktı.Ye beni diye bakıyorlar bana.Balon da gerçekten çok şaşırtıcı olmuştur eminim.en de bu kadar yakından görmemiştim.Harika canım:)Öptümm

Nane Şekeri dedi ki...

Yufka burdada aynı Nilüfer ya. Taş gibi at kafana kırılsın bende sarma böreği unuttum valla.
Böreğin görünüşü çok güzel ellerine sağlık.
Balon videosunu hayretle izledim.

nilüfer dedi ki...

en iyi sen anlarsin benim halimden :))tesekkür ederim :))

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yurt dışında balonla gezme ,sokak ressamları ve heykelleri harika renkli vitrinler, hepsi çok güzel bize çok farklı gelen şeyler....
ben brüksel de peşpeşe uçan balonlar görünce eee pes yani ne kadar çoksunuz demiştim....

 
by Templates para novo blogger