Kuşkonmaz

22 Mayıs 2008 Perşembe

Buralarin meeeeşşhhhuuurrr kuşkonmazı.....Kısmet olurda dönersek Almanyayı nasıl hatırlıyorsun aklında ne kaldı diye soran olursa vereceğim cevap sanırım şu olurdu; bira,sosis,kuşkonmaz,temizlik,sürücülerin yayaya yol vermesi,2 sene boyunca korna sesi duymamam....sanırım daha da uzayacak yazdıkça aklıma geldi :)))) Kuşkonmaza geri dönelim...
Bu sebzeyi daha önce görmüştüm ama doğal olarak nasıl birşey olduğu konusunda bir fikrim yoktu..Alt tarafı yeşil bir ot diyerek bir cesaret aldım..Pişirdim..Hazır sosuda var ondanda yaptım...Bitkinin alt kısmı resmen odunsu bir gövdeye sahip oldugu için pek sevmedim ama daha ince olan üst kısmı daha yenilebilir bir halde orayı sevdim :) Almanların bu mevsimde sanırım en çok tükettiği bu her yerde görmek mümkün hatta özel tencereleri bile var ...Benim aldığım gibi demetler halinde satılıyor... Yeşil veya soyulmuş beyaz halde alabilmek mümkün..
Nasıl pişirildiği konusunda pek bir fikrim olmadığı için tuzlu suda haşladım.Çabuk pişti.Sosuda hazırlayıp afiyetle yedim..Yalnız asıl önemli ayrıntıyı resimleri incelerken buldum.Sos paketinin üstünde 125ml için 547 kalori yazıyor...Sanırım ot diye hafife aldığım için beni sosuyla cezalandırıyor...Ben şimdi şu kalorileri yakmanın bir yolunu bulsam tam süper olacak..Hadi kalın sağlıcakla :)))

6 misafir yorum yazmış...:

ayselce dedi ki...

Niloş'um bu ne menem bişey.Tadı nasıldır,nasıl pişirilir,nasıl yenir bir fikrim yoktu açıkçası.Eee çok gezen,çok bilir demişler..Afiyet olsun size..Sevgilerimle:))

nilüfer dedi ki...

valla benimde hicbir fikrim yoktu..ot oldugu icin güvendim ama sosu bana patladi off cok dertliyimm :))) öptümm

Adsız dedi ki...

Canım üstüne çikolata sosu döksen bile ben bu kuşun konmazını yemem piyyyy:))Afiyet olsun sana peki sosu neye benziyor birazda ondan bahesedermisin ?Melike

nilüfer dedi ki...

öyle deme sekerim tadi güzeldin ;) sosununda belirgin bir tadi yoktu sekersiz muhallebi gibi biseydi pek anlamadim acikcasi :) öptüm canimmmm

Haydins dedi ki...

cok yakin bir arkadasim cocuklugunu Almanya da gecirmis ve simdilerde Kuskonmaz corbasinin tarifini bulmaya calisiyor ;)

nilüfer dedi ki...

acikcasi corbasini hic denemedim ama eger tarifini bulursam mutlaka yollarim...:) ziyaretun ucun tesekkürler..sevgiler :)

 
by Templates para novo blogger